دانلود سریال جدید

دانلود سریال و دانلود فیلم

دانلود سریال جدید

دانلود سریال و دانلود فیلم

دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴ ب.ظ

نقد فیلم ترسناک The Void

عیب گیری فیلم ترسناک The Void
«ووید» ( The Void ) احتمال دارد ناامیدکننده‌ترین فیلم اینجانب تا این لحظه از سال 2017 باشد . ولی چرا؟ خب , تحت عنوان یک کدام از دوستداران سرسخت و دیوانه‌ی‌‌‌ سینمای وحشتِ دهه‌ی 80 , زمانی فهمیدم فیلمی به نام «ووید» موجود است حسابی ذوق و سلیقه کردم . «ووید» جدیدترین کالا استودیوی مستقلِ «استرون 6» است . استودیویی که از جوانانی درست شده که کودکی و نوجوانی‌شان را در هم اکنون تماشای فیلم‌های کمدی/ترسناک دهه‌ی 80 گذرانده بودند و درحال حاضر که گرانقدر شده‌اند تصمیم گرفته‌اند تا در به عبارتی حوزه‌ای کار نمایند که عشقشان نسبت به سینما را صورت بخشید و موجب کابوس‌های شبانه‌شان شده بود . در یک سخن این استودیو از افرادی مانند اینجانب و شما درست شده شده‌است و غالبا برای تامین بودجه‌ی فیلم‌هایش سراغ سایت‌هایی مانند کیک‌استارتر برای اخذ کمک‌های مردمی میرود . اشخاصی که دلی کار مینمایند و میدانند مخاطبان این حوزه دلشان برای چه دسته فیلم‌‌های ترسناکی تنگ شده‌است و هدفشان لبریز کردن این حفره است . ژانرهای سینمایی در زمان روزگار مبتلا تغییر‌و تحول و تحول‌های متفاوتی می شوند . برای مثال ژانر وحشت در دهه‌ی 30 و 40 حول و حوش هیولاهای کلاسیکی مانند دراکولا و فرانکنشتاین و مومیایی می چرخید , در دهه‌ی 70 و 80 نوبت شکوفایی اسلشرهای خون‌بار و هیولاهای فرازمینی و وحشت کیهانی بود و هم اکنون چندین سالی است که ژانر وحشت به چارچوب فوق‌العاده‌ای برای چک مساله اجتمایی مانند کاری که‌این آخرها جوردن پیل با «برو بیرون» انجام اعطا کرد و بیماری‌های دیوانه نظیر چیزی که در «بابادوک» دیدیم تبدیل شده‌است .

احتمال دارد زمانه طلایی فیلم‌های دهه‌ی هشتادی به انتها رسید و جای خودش را به جایگزین جدیدی اعطا کرد , ولی اشخاصی که با فیلم ترسناک دهه‌ی هشتادی تبارک شدند یا این که بعدا وی‌اچ‌اس‌ها یا این که دی‌دی‌وی‌های آنها‌را کرایه می‌کردند , هیچ‌وقت این مقطع را فراموش نکردند . اسلشرهای تشکیل‌شده درین ده سال , ژانر وحشت را در هولناک‌ترین , لذت‌بخش‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین صورت ممکنش به اکران میگذارند . خودتان بگویید , حقیقتا چه‌طور می‌توان چنین مخلوط معرکه‌ای را فراموش کرد؟ در سال‌های اخیر فیلمسازهای متمایز عملکرد کرده‌اند تا نقبی به قبل بزنند و به طور معمول به خیال این که وحشت دهه‌ی هشتادی مقام نوستالژیک و کالتی نزد سینمادوستان داراست , در صورتیکه کارتان را به صحت انجام بدهید فورا فیلم‌تان چشم میشود و گزینه دعوا و ارزیابی قرار می گیرد و تخت گاز نام و قانونی برای خودتان دست و پا می کنید . نظیر اتفاقی که درباره با «مهمان» , ساخته‌ی آدام وینگارد , «او تعقیب می‌کند» , ساخته‌ی دیوید رابرت میچل یا این که «رانندگی» , ساخته‌ی نیکولاس ویندینگ رفن به زمین خورد . همگی فیلم‌های درجه‌یکی می‌باشند که با هدفِ زنده کردن دورانی تمام‌شده و ادای آئین به سینمایی پرهیجان و پرزرق و برق ساخته شده‌اند . نکته این است که‌این فیلم‌ها صرفا تعدادی ادای آیین عادی نبودند , بلکه بعضی از شایسته ترین فیلم‌های هزاره‌ی نو نیز محسوب میگردند . اینها فیلم‌هایی می‌باشند که در کنار شعور و مهارتِ خوب سازندگانشان از ویژگی‌های سینمای دهه‌ی 80 , دربردارنده نوآوری‌ها و داستانگویی‌های مدرنی نیز می گردند که در مخلوط با نیز به اثری اولد - اسکول ولی تازه‌نفس سبب ساز شده‌اند . «ووید» نیز با انگیزه پیوستن به‌این عده ساخته میشد . با این تفاوت که به معنای حقیقی کلمه و واژه می‌خواست .

  • مصطفی حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی