دانلود سریال جدید

دانلود سریال و دانلود فیلم

دانلود سریال جدید

دانلود سریال و دانلود فیلم

دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ب.ظ

دانلود فیلم ووید

قصه‌ی یک خطی
«ووید» قصه‌ی یک خطی و شناخت دارااست . روایت از جایی مقدمه میگردد که پلیسی محلی به نام دن کارتر به برنا حیران و منگی در کنار جاده بازخورد می‌نماید که اگر‌چه ظاهرا تماما هوشیار به لحاظ نمی رسد , البته در بنا شده در حالا گریزو فرار از دست بابا و پسری است که قصد جانش را کرده‌اند . دن او‌را به درمان‌گاه میرساند ; بیمارستانی که حاضرانش به چندین کاراکترهای کلیشه‌ای که در این‌جور فیلم‌ها به فراوانی دیده‌ایم خلاصه شده‌است . از یک دکتر معالج و یک کارآموز طبابت گرفته تا الیسون , همسر دن که رابطه‌ی گرمی با نیز ندارند و چندتا مریض که در توده آنان زن برنا حامله‌ای در شرف وضع حمل نیز موجود هست . مدتی نمی‌گذرد که دن متوجه می شود بیمار ستان به وسیله عده‌ای فرقه‌گرا با لباس‌های بلند و نقابی سپید بر شکل و چاقویی در مشت محاصره شده‌است . فرقه‌گراها در ظاهر علاقه‌ای به هجوم ندارند و صرفا می خواهند جلوی اشخاص درون بیمار‌ستان را از بیرون شدن بگیرند . خیلی زود دن و سایر به‌این فیض می‌رسند که کاش فرقه‌گراها یورش می‌کردند . کاش در صورتیکه بدون چاره به نزاع برای جانشان می‌شدند , دست کم با یکسری انسان نظیر خودشان مشغول می‌شدند . زیرا یک دفعه اشخاص باطن مریض خانه به عوارض نامعلومی عقلشان را از دست میدهند , پوست صورتشان را با شمشیر می‌بُرند , آغاز به هزیان‌گویی میکنند و بعداز مرگ به موجودات خیره کننده و غریبی تغییر تحول صورت میدهند که تشنه‌ی خون میباشند . موجوداتی که در ظاهر از بُعد موازی دیگری به نام ووید به زمین آمده‌اند .
چرا فیلم با وجود قرار دادن تمام این ویژگی‌های جالب در کنار نیز ناامیدم کرد؟


«ووید» با چنین افتتاحیه‌ی کوبنده‌ای شروع می شود . در چنین فیلم‌هایی خط داستانی در رده‌ی پایان اهمیت قرار میگیرد . پس , خط داستانی کلیشه‌ای فیلم یکی‌از نقاط ضعفش نمی‌باشد . فیلم‌های دهه‌ی هشتادی به اکشن‌های خون‌آلود , جلوه‌های ویژه‌ی واقعی‌شان , ست‌پیس‌های دیوانه‌وارشان و قرار دادن کاراکترهای بخت‌برگشته‌شان در موقعیت‌هایی پر اسم و رسم می‌باشند که مغزشان در برابرشان قفل میکند . «ووید» با تیک زدن تمام این لازمه‌ها سوییچ می خورد و درین لحظات میتوانید تمام منابع الهام سازندگانش را ملاحظه کنید . محاصره‌ی درمان گاه بوسیله فرقه‌گراها یادآورِ ارواح گیج فیلم «مه» جان کارپنتر است و تبدیل شدن انسان‌ها به هیولاهایی پرسروصدا و غیرزمینی نیز «موجود» , یک عدد دیگر از فیلم‌های کارپنتر را به خاطره میاورد . به دنبال منابع الهام سازندگان عمده و بیش تر نیز می گردد . از محرمانه «هل‌ریزر» , ساخته‌ی کلایو بارکر تا وضعیت استرس‌زای باقیماندگان در «شب مردگان زنده» و گشوده شدن دروازه‌های جهنمی در «ماورا»ی لوچو فولچی ایتالیایی و اثر ها اچ . پی . لاوکرفت . خلاصه تمام فیلمسازانی که با وحشت کیهانی سروکار داشته‌اند . گویی سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا به تمام کارگردانان شناخته شده و نشده‌ی سینمای وحشت دهه‌ی هشتاد ادای احترام نمایند و عنصری از فیلم‌هایشان را در فیلم خودشان بگنجانند . هدفِ هیجان‌انگیزی است . تصور کنار نیز قرار تصاحب کردن اسم بزرگانی نظیر جرج رومرو , جان کارپنتر , فولچی , لاوکرفت و غیره مغز انسان را منفجر می نماید .

  • مصطفی حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی